Benvinguts a Puigs de Menorca

Aquest blog va destinat a tota persona que estimi Menorca i volgui conèixer i donar a conèixer qualque puig o muntanya de Menorca.Tractarà de definir ses referències històriques, característiques des terreny i qualque curiositat.

dilluns, 25 d’octubre del 2010

Ermita de Ferreries

Hola de nou !

Quan arribes a Ferreries en direcció Maó-Ciutadella , a mà esquerra es pot observar una petita construcció dalt es puig que hi ha més aprop de sa localitat. Aquesta construcció és una petita ermita d'es d'on es tenen unes magnífiques vistes cap a Ferreries , s'inici d'es barranc de Trebalúger (Torrent de Son Granot) i en general cap a tota sa costa Sud . Direcció Nord-Oest/Nord es pot observar s'Enclusa ( 275 m.s.n.m) , sa Marina d'es Bec (274 m.) , S'Hort de Sant Patrici i bé cap al nord unes de ses pujades amb més pendent de Menorca que duu fins es lloc de Ruma amb un punt des camí com punt més alt ( 224 m.).

S'Ermita es troba a 183 m.s.n.m per la qual cosa és suficientment alt per observar el Sud i alhora tenir una bona vista de la "serralada" de quan gires cap al nord.

Pot resultar una mica complicat trobar l'entrada a n'es camí d'es de Ferreries si no es coneix . Realment és molt senzill però s'ha de conèixer .Una vegada s'arriba a sa primera rotonda que te trobes al entrar a n'es poble , agafes sa tercera sortida en direcció a n'es camp de futbol . Llavors , sa primera opurtunitat que es té per creuar es torrent s'agafa i fins as final on te trobes una escala  :

Aquesta és sa visió que es té de Ferreries d'es de dalt .Una pena es sol però és tot lo que vaig sebre fer...

El Toro de fons d'es de s'Ermita . Es pot veure que cap a Llevant hi ha un punt de més altura però ja de més mal accés . Aquest dia n'hi ho vaig provar perquè antes de pujar a s'Ermita havia tingut una mala experiència amb abatzers intentant pujar a n'es Puig de ses Pallisses i d'Es Trípol ( entre S'Enclusa i es camí de Tramontana/Ets Alocs)  .Però açò ja ho explicaré colque altre dia més endavant. De moment es èxits ...

No es veu gaire bé però aquí és on comença es barranc de Trebalúger amb es torrent de Sont Granot. Es pot veure també la mar

Bonu , finalment dir que és una excursió ben curta , sense cap dificultat excessiva i en menys d'una hora puges i baixes . A xalar!

1. Tens raó, és una excursió curteta que et sorprén per les vistes quen arribas. Val la pena pujar.

2. Moltes gràcies per la visita antu77!!

Les vistes són molt xules!