Benvinguts a Puigs de Menorca

Aquest blog va destinat a tota persona que estimi Menorca i volgui conèixer i donar a conèixer qualque puig o muntanya de Menorca.Tractarà de definir ses referències històriques, característiques des terreny i qualque curiositat.



dissabte, 23 d’octubre del 2010

Puig de S'Ermita i Puig de L'Enzell (II)

Hola de nou!

Continuam amb s'excursió que vam dixar a mitges s'altre dia . Una vegada baixat es Puig de S'Ermita tornam a estar davant es restaurant de Sa Roca i s'haurà de caminar just un poc per sa carretera per arribar a s'entrada d'es camí que ens durà a n'es pic d'es Puig de L'Enzell . A continuació un petit mapa per explicar com vaig pujar jo aquest dia a n'es Puig :


Com es pot veure a n'es mapa as final de sa primera fletxa hi ha un camí que comença molt fàcil, passant pes costat d'un camp de futbol , que s'acaba convertint en un torrent.Es camí per on passa es torrent es torna bastant impracticable i arriba a ses tanques que duen a n'es Kami d'en Kane .

Per pujar a n'es Puig de L'Enzell s'ha d'agafar es camí que hi ha just després de sa curva i nar tot dret cap amunt. Una vegada arribes a lo marcat amb sa tercera fletxa jo vaig partir cap a la dreta però aqui veig marcat un camí cap a l'esquerra .




En aquesta imatge es pot veure que sa visibilitat a n'es Puig de L'Enzell és molt pitjor que a n'es Puig de S'Ermita ja que està ple de pins fins a dalt .Així i tot hi ha colque clar com aquest que permet bones vistes com aquesta o sa següent que enfoca cap a Alaior.


A sa següent imatge es poden observar tres miloques , un des voltors ("buitres") més comuns que hi ha a Menorca . A sa imatge només se'n veuen tres però n'hi havia una desena com a mínim. Es seu nom cientiífic és Neophron pernocterus i hi ha una quarantena de parelles establertes a Menorca  sedentàries . Se'ls pot trobar a sa zona de La Vall , on tenen un dormidor per passar ses nits , i també a n'es barrancs del Sud.
Probablemet hi havia colque animal mort perquè es solen juntar per alimentar-se'n. Entre es anys 1981 i 2001 van patir un descens d'un 20 % degut segurament a a l'enverinament amb esquers col·locats al  camp amb la finalitat de controlar els predadors .



Ha de quedar clar que aquesta darrera part l'he escrita jo però com si no ho hagués fet ja que sóc un incult en temes d'aus .Per açò vaig comptar amb s'inestimable ajut d'es meu concu , en Paco , que me va senyalar de quin au es tractava i de ses principals característiques . Posteriorment he trobat una pàgina web molt interessant sobre aus de Menorca que també m'ha estat d'inestimable ajuda , especialment sa secció Ocells de Menorca on pots trobar totes ses aus ; així com característiques i fins i tot , en alguns casos , es seu cant :


Gràcies a tots i esper us hagi agradat aquesta excursió a sa qual jo vaig xalar molt !


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada